Learning by doing

Learning by doing
učení se dděláním

učení se učením, sám sebe, nebo druhé

Larning by doing, učení se děláním a nebo učení se učením, sebe nebo někoho jiného. Když vysvětlujeme danou problematiku někomu jinému, je zprvu nutné látku pochopit. Existuje takzvaná pyramida učení, která nás na základě vědeckých výzkumů informuje o tom, jaké jsou nejefektivnější aktivity proto, aby si člověk, co nejlépe zapamatoval, určité poznatky, nebo informace. Protože pokud např. při vašich lekcích angličtiny, pouze posloucháte svého lektora, tak retence informací, které si zapamatujete je pouze 5%. Při čtení je retence 10%, při sledování videí 20% a při tzv. demonstraci (tj. učení se látky na konkrétních případech) 30%. Ve chvíli, kdy se na učení začnete aktivně podílet tak se efektivita učení výrazně zvedá, např. při diskuzi je šance na zapamatování si poznatků 50%, při praktikování konkrétního poznatku je šance 60% a úplně nejefektivnějším způsobem, jak se učit, je učit někoho jiného, při této činnosti je šance si danou problematiku zapamatovat 90%. Proto ve Wespeak naši klienti dostávají za domácí úkol se na lekci připravit tak, aby konkrétní problematiku vysvětlili našim lektorům angličtiny, kteří je následně doplní a opraví.

 
* Položky označené hvězdičkou jsou povinné